حقایق جالب روانشناسی رفتار
حقایقی درباره رفتار انسان ها
2018-12-16
علل بی خوابی چیست
علت بی خوابی چیست؟
2018-12-23
درمان افسردگی مردان

درمان افسردگی مردان

راه های کمک به درمان افسردگی مردان

سعی نکنید افسردگی را به خودتان تحمیل کنید. شجاعت و تشویق که از طرف یک فردی که دوست دارید یا یک شخص حرفه ای مثل روانپزشک خوب در تهران می تواند به شما بسیار کمک کند.

اکثر مردانی که افسردگی دارند و خودشان به خودشان کمک می کنند، مثل ورزش، رژیم درست غذایی، حمایت های اجتماعی، زودتر بهبود پیدا می کنند.

اما انتظار هم نداشته باشید که افسردگی مردان به این زودی ها حل شود.

تقریبا می توانید با این کارها روز به روز بهتر شوید؛ نکته ای که روانپزشک خوب در تهران اشاره می کند.

بسیاری از مردانی که افسردگی شان بهتر شده، نشانه هایی از بهبودی در الگوی خوابشان و اشتهایشان دیده می شود.

اما این گام های خودجوش تاثیر بسیار قدرتمندی روی طرز تفکر و احساس شان دارد.

در واقع به مردان کمک می کند تا علائم افسردگی را کاهش پیدا کرده و به لذت از زندگی برسند.

راه های درمان افسردگی مردان

قدم اول : حمایت اجتماعی

تعهدات کاری اغلب باعث می شوند که مردان زمانی را برای حفظ دوستی هایشان داشته باشند.

اما اولین گام برای مقابله با افسردگی مردان پیدا کردن کسانیست که واقعا شما را دوست دارند. و می توانید به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنید .

به این معنا نیست که خیلی ساده با همکارانتان شوخی کنید یا درباره ورزشی که می کنید، صحبت کنید.

به این معنا که کسی را پیدا کنید که از اشتراک احساسات تان با آن ها، حس راحتی و خوبی داشته باشید.

راه های درمان افسردگی مردان

گام دوم : مراقب سلامتی تان باشید

تغییرات مثبت در سبک زندگی می تواند به کاهش افسردگی مردان کمک کند و آن ها را به عقب برگرداند.

  • باید سعی کنید 8 ساعت در روز بخوابید.
  • سطح استرس تان را چک کنید.
  • تکنیک های ریلکسیشن را تمرین کنید.
  • وقتتان را زیر نور آفتاب بگذرانید.

گام سوم : ورزش کنید تا سلامت جسمانی و ذهنی تان بهتر شود

زمانی که افسرده می باشید، فقط کافیست بیرون از تخت بروید و آماده یک وظیفه جدید شوید.

ورزش کردن یک مبارز قوی در برابر افسردگی می باشد. یکی از مهمترین عوامل موثر در بهبودی افراد افسرده نیز گزارش شده است.

ورزش کردن ممکن است خسته تان کند، اما حالتان را خوب می کند. پس بچسبید به ورزش !

  • تمرینات ریتمیک را پیدا کنید و همچنان ادامه دهید.
  • یک المان برای تمرکز حواس پیدا کنید.
  • با یک نفر ورزش بروید.
  • یک پیاده روی در برنامه هایتان داشته باشید

گام چهارم : رژیم غذایی سالمی در پیش بگیرید

میزان قند و شکر را کم کنید.

مصرف غذاهای آماده و بیرونی را کمتر کنید، چون روی روحیات تان بسیار تاثیر می گذارد.

اسیدهای چرب، امگا3، بیشتر مصرف کنید تا به شما انرژی بهتری در روز بدهند.

غذاهای غنی از مواد معدنی را بیشتر بخورید.

مرکبات بیشتر بخورید، چیزهایی که ویتامین B بیشتری دارند، افسردگی را کاهش می دهند.

گام پنجم : با تفکرات منفی مبارزه کنید