چطور بر ترس خود غلبه کنید؟

ترفندهای غذا خوردن کودکان
ترفندهایی برای غذاخوردن کودک
۱۳۹۷-۰۱-۰۹
انواع افراد دروغگو
انواع دروغگوها را بشناسید!
۱۳۹۷-۰۱-۱۶
اختلال دیسفورمیک

اختلال دیسفورمیک

ترس یکی از قویترین احساسات می باشد و تاثیر بسیاری بر روی ذهن و بدن دارد.

ترس سیگنال هایی را به عنوان واکنش فرد در مواقع اورژانسی ایجاد می کند، مثلا زمانی که گرفتار آتش شوید، یا به شما حمله شود. حتی زمانی که با حوادث غیر خطرناک هم روبرو می شوید، مثلا امتحانات، صحبت در عموم، شغل جدید، قرار گذاشتن، یا یک مهمانی ساده. طبیعی است که در برابر این طور اتفاقات حس تهدید داشته باشید که کاملا قابل درک و واقعی می باشد.

نگرانی واژه دیگر ترس :

نگرانی هم واژه دیگریست که برای انواع ترس ها در زمانی که با تهدیدی روبرو می شوید، یا چیزی اشتباه پیش می رود، اتفاق می افتد.

ترس و نگرانی عمر کوتاهی دارند، بعد می گذرند، اما می توانند تاثیر طولانی مدت داشته باشند و مدت ها شما را درگیر کنند. در برخی موارد به پای زندگی تان تمام می شود، و روی توانایی خوردن، خوابیدن، تمرکز، سفرکردن، لذت بردن از زندگی تاثیر می گذارند یا حتی می توانند منجر به ترک خانه یا محل کار و مدرسه شوند. در نتیجه شما را از انجام هرکاری عقب نگه می دارند و روی سلامت تان تاثیر می گذارند.

برخی افراد هم هستند که به خاطر ترس سرخورده می شوند و سعی می کنند از موقعیت هایی که پیش آمده به خاطر ترس و نگرانی شما را عقب نگه دارند. به خاطر همین شکستن این چرخه سخت می شود؛ اما راه های زیادی برای غلبه بر آن می باشد.

چه چیزهایی باعث ترسیدن شما می شود؟

خیلی از چیزها هستند که عامل ترسیدن می شوند. ترسیدن از چیزهایی مثل آتش، که در نتیجه امنیت شما را در بر دارد. نترسیدن باعث می شود یکسری کارهایی را به خوبی انجام دهید و شکست نخورید، اما شما را از حس خیلی قوی بودن منع می کند.

اینکه از چیزی می ترسید یا چگونه برخوردی در این موقعیت دارید، در هرکس متفاوت می باشد. فقط کشف کنید که چه چیزی شما را می ترساند، و چرا این می تواند اولین گام برای قوی بودن شما در برابر عوامل ترسیدن باشد.

چه چیزهایی منجر به نگرانی شما می شود؟

غلبه بر ترس

به خاطر اینکه نگرانی نوعی از ترسیدن می باشد، چیزهای زیادی برای بیان آن می باشد.

واژه نگرانی برای بیان نگرانی به کار می رود، یا ترسیدن در طی زمان است که نگران کننده می شود. زمانی از ترسیدن می گوییم که صحبت از آینده باشد و چیزی که در حال حاضر در حال رخ دادن است.

ترس و نگرانی چه شکلی هستند؟

وقتی از چیزی می ترسید، یا خیلی نگرانید، ذهن و بدن خیلی سریع کار می کنند. برخی موارد هستند که در این موقعیت ها اتفاق می افتند :

  1. ضربان قلب تند می شود یا گاها نامنظم هم می شود
  2. سریع نفس می کشید
  3. عضلات و ماهیچه ها احساس ضعف می کنند
  4. تعریق زیاد
  5. معده یا روده ها حس سستی دارند
  6. تمرکز سخت می شود
  7. احساس سرگیجه می کنید
  8. حس سرما و لرزیدن دارید
  9. هیچ چیزی نمی توانید بخورید
  10. عرق سرد و یا عرق گرم می کنید
  11. دهان خشک می شود
  12. تنش عضلات را حس می کنید

فوبیا چیست؟

فوبیا عبارت است از ترسی شدید از حیوانات، یا جایی یا موقعیتی. آن هایی که فوبیا دارند، معمولا از موقعیت هایی که منجر به ترسیدن و نگرانی شدید آن ها می شود، خودداری می کنند.

چطور با نگرانی و ترسیدن خود مقابله کنید؟

  1. با ترستان مقابله کنید
  2. خودتان را بشناسید
  3. ورزش کنید
  4. ریلکس کنید یا آرام باشید
  5. غذای سالم بخورید
  6. از نوشیدن الکل، یا نوشیدنی های آرام بخش خودداری کنید
  7. با یک درمانگر مشورت کنید

میانگین امتیاز
0 از 5 ستاره. 0 رای.