ورزش برای درمان افسردگی
فعالیت های آموزشی برای کودکان اوتیسمی
2018-03-01
بازی های ویدیویی برای کودکان بیش فعال
کودکان بیش فعال بازی های ویدیویی نکنند!
2018-03-08
نشانه های اوتیسم در کودکان

علائمی که می توانند خبر از اوتیسم داشتن فرزندتان دهند!

به گفته روانپزشک تهران ، علائم اوتیسم معمولا بین سنین ۱۸ تا ۳۶ ماهگی دیده می شود. در سن ۳ سالگی تشخیص صورت می گیرد. اما، این علائم را می توان در دوران نوزادی و زودتر فهمید. علائم زودرسی از اوتیسم که می توانند به راحتی تشخیص داده شوند، همانطور که روانپزشک تهران اشاره به این موضوع دارد، به خاطر اینکه به دنبال رفتارهای طبیعی تا غیر طبیعی هستید. هرچه زودتر تشخیص داده شود، تاثیرات بیشتری از درمان در کودک تان دیده می شود.

علائم کلامی :

براساس گزارش دانشکده پزشکی هاروارد، نوزادانی که در شش ماهگی زیاد فعال نیستند، سپس در ۱۲ماهگی بیشتر در معرض اوتیسم داشتن هستند. یکی از شایع ترین علائم این اختلال، مشکل در پیشرفت کلامی کودک می باشد.

کودکان در ۹ ماهگی معمولا کلمات ساده ای مثل مامان و بابا را می گوید. اگر کودک تان این کار را کرد و به طور ناگهانی متوقف شد، ممکن است نشانه ای از اختلال اوتیسم باشد. ممکن است در یادگیری کلمات جدید مشکل داشته باشد، یا ممکن است قادر به بیان آن ها نباشد که چه می خواهد بگوید. بسیاری از نوزادان برای چیزی که می خواهند، اشاره می کنند؛ کودکی که اوتیسم دارد، قادر به انجام آن نیست، به خاطر اینکه میزان درکش پایین می باشد.

علائم فیزیکی :

ممکن است کودک کمبود عاطفی اش را نشان دهد یا از اینکه شما او را در آغوش می گیرید یا می بوسیدش، خودداری کند. این معمولا در کودکانی که ۹ ماهه هستند، معمول می باشد. بسیاری از کودکانی که تازه راه افتاده اند، از تماس چشمی لذت می برند، اما کودک اوتیسمی عاطفه را درک نمی کند. این به خاطر این است که می خواهد از شما فاصله بگیرد.

نشانه های اوتیسم در کودکان

ممکن است یک بی تفاوتی نسبت به نسبت به نگه داشتنش توسط دیگران یا بزرگتر ها نشان دهد. معمولا کودکان در این سن از بودن در کنار غریبه ها گریه می کنند. کودکانی که اوتیسم دارند، معمولا از اینکه در کنار یک غریبه نگه داشته شوند، ناراحت نیستند.

علائم غیر کلامی :

فقط کودکتان ممکن است علائم کلامی را نشان دهد، ممکن است علائم غیر کلامی را هم به همان صورت نشان دهد. یکی از علائمی که باید پرچم قرمزی برای شما باشد، صدا کردن نام آن هاست که در صورت چنین کاری، پاسخی دریافت نمی کنید. معمولا در سنین ۹ ماهگی، کودک بر می گردد و بخاطر نامش که صدا زده اید، نگاه می کند.

ممکن است از تماس چشمی هم خودداری کند، دیگر پرچم قرمزی که باید به آن توجه داشته باشید. این علامت به طور بخصوصی دست است، اگر بازی هایی مثل قایم باشک بازی کنید یا نون بیار کباب ببر. این بازی هایی که اکثر بچه ها دوست دارند، و با بازی خنده به روی لب هایشان می نشیند. در صورت عدم گرفتن پاسخی یا علاقه ای در این بازی ها، باید نسبت به این علائم نگران بود و نزد یک روانپزشک خوب مراجعه کرد.