آیا بی خوابی به خاطر استرس شدید است؟

پاک کردن خاطرات بد از حافظه
چگونه خاطرات بد را فراموش کنید؟
۱۳۹۶-۰۹-۲۳
کاهش وزن با هیپنوتیزم کردن
کاهش وزن با هیپنوتیزم کردن
۱۳۹۶-۰۹-۳۰
بی خوابی و استرس

بی خوابی و استرس

راه های کاهش استرس و درمان بی خوابی

درست زمانی که می خواهید بخوابید، هزاران فکر و خیال سراغتان می آید. به عبارتی استرس مزاحم خواب شبانه تان می شود و شما را دچار بی خوابی مزمن می کند. از این رو، راه هایی را معرفی کرده ایم که به کاهش استرس کمک می کنند :

۱ : لیستی از عوامل استرس زا تهیه کنید

هرشب دوساعت قبل از اینکه بخوابید، لیستی از تمام مسائل، مشکلات، و چیزایی که با آن ها دست و پنجه نرم می کنید، تهیه کنید. سپس برای هرکدام که منجر به بی خوابی تان می شود، راه حلی یا برنامه ای اگر در ذهن دارید بنویسید. لیست تان را به در اتاق بچسبانید. به این ترتیب، اگر فکر مشکلات هم سراغتان بیاید، می دانید که برنامه ای برای آن ها ریخته اید. پس با خود چنین جمله ای را بگویید و راحت بخوابید. حضور اطمینان بخش این برنامه به شما این حس را می دهد که می توانید خیلی راحت مسائل را تغییر دهید.

۲ : ارتباط با تکنولوژی را قطع کنید

گرچه، هر وسیله جدید و چندمنظوره الکترونیکی که در بازار می آید، وعده داده که ضربه ای به زندگی ما وارد نمی کند. در واقع می خواهند ما را به صفحات اینترنتی بدون پایان وصل کنند. توانایی ارتباط با بچه ها حتی در محل کار به والدین این امکان را داده است. با این حال سعی کنید، هر ارسال و دریافت ایمیلی که در رابطه کار تان دارید، حتما قبل از ساعت ۶ عصر به اتمام برسایند. تمام تماس های تلفنی و یا چک کردن ایمیل به ساعتی که اشاره کردیم موکول کنید. همچنین تحت هیچ شرایطی قبل از خواب موبایل به دست نباشید.

بی خوابی و استرس

۳ : پول به اندازه خرج کنید

براساس نظرسنجی که توسط انجمن روانشناسی آمریکا انجام شده است، چهار نفر از ۱۰ نفر بیشتر نگرانی شان مرتبط با پول بود. اینکه چطور به دست بیاورند و چطور هزینه کنند. با توجه به این موضوع، به این معنی نیست که خانه کوچکتر، ابزار و وسایل کمتر، و حمل و نقل با هزینه کمتر می خواهیم؟! شاید چنین امری به حرفه مان هم مربوط باشد. نظرسنجی جدیدی از تقریبا ۲۰۰۰ نفر از آمریکایی ها نشان می دهد که ۲۲ درصد از ارتقا پیدا کرد اجتناب کردند، به خاطر اینکه فکر می کردند کارشان پراسترس تر می شده است.

۴ : برنامه ای برای استرس

با استرس خود چگونه بر می آیید؟ معمولا وعده های غذایی را نمی خورید؟ تمام این واکنش ها به استرس باعث خواب آلودگی می شوند و خوابیدن فرد را نیز از طرفی سخت تر می کنند. اگر از آن دسته کسانی هستید که به استرس واکنش نشان می دهند، طوری که خوابتان را مختل می کند، بهتر است برنامه بیشتری بریزید، تا بتوانید اوضاع و سطح استرس تان را کنترل کنید.

۵ : کمی بخندید

اگر دوست دارید هر شب جلوی تلویزیون به تماشا بنشینید، کانال هایی را انتخاب کنید که حداقل کمی با آن ها بخندید. محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین از ۱۶ نفر خواستار تماشای یک فیلم خنده دار شد، در همین حین محققان میزان بیوشیمیایی مختلف را که مرتبط با استرس می باشد بررسی کردند. نتیجه چه شد؟ زمانی که شرکت کنندگان فیلم را تماشا می کردند، هورمون ضد استرس شان به ۸۷ درصد رسیده بود.

۶ : گیاهی بکارید

گیاه را روبروی اتاق خوابتان بگذارید، برگ هایش را قبل از خواب بشویید. مطالعات نشان داده که تاثیر عطرهای گیاهانی مانند لوندر سطح استرس را کاهش می دهد. در مطالعه دیگری هم نشان داده شده که لوندر روی افزایش دریات امواج مغزی تاثیر دارد و باعث افزایش آرامش می شود.

میانگین امتیاز
0 از 5 ستاره. 0 رای.