کابوس های شبانه کودکان
چرا کودکان کابوس می بینند؟
۱۳۹۶-۱۰-۰۷
تاثیر بازی های ویدیویی روی نوجوانان
مزایا و معایب بازی های کامپیوتری چیست؟
۱۳۹۶-۱۰-۱۴
پیلاتس از لحاظ روحی روانی چه تاثیری دارد؟

پیلاتس از لحاظ روحی روانی چه تاثیری دارد؟

تاثیر ورزش پیلاتس از جنبه روحی روانی

ورزش پیلاتس چیست؟

پیلاتس در دهه های ۱۹۲۰ بود که شروع شد و در اصل برای تسهیل بازسازی و بهبود افراد آسیب دیده، یا آن هایی که بیماری هایی مثل آرتروز، پوکی استخوان و کمر درد داشتند، در نظر گرفته می شد.

با این حال، خیلی زود پیلاتس به عنوان یک برنامه منظم برای تناسب اندام نیز در نظر گرفته شد، یک فرم عالی برای ورزش بدن برای هر قشری. اما نه تنها پیلاتس از جنبه فیزیکی روی بدن خیلی تاثیر بسزایی دارد، بلکه از لحاظ روانی نیز روی سلامت روان تاثیر بسیار چشمگیری دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم یوگا یا پیلاتس را در برنامه عادی روزانه تان قرار دهید.

در ضمن یادآور می شویم که پیلاتس جز آن دسته معدود  ورزش هایی می باشد که می توانید بدون هیچ نگرانی و استرسی به خاطر ساختار اسکلتی، مفاصل، یا بافت نرم انجام دهید.

مزایای روحی و روانی ورزش پیلاتس :

ورزش پیلاتس از لحاظ روحی روانی چه تاثیری دارد؟

انگیزه : در مطالعه اخیری که انجام شده است، از ۱۰ نفر، ۴ نفر که از لحاظ فیزیکی بدن فعالی داشتند، ادعا کردند پیلاتس جز اولین ابزار تمرینی آن ها برای ایجاد انگیزه در آن بوده است.

افزایش تمرکز : با دادن زمان به مغز خود اجازه می دهید استراحت کند، و تاثیر بسزایی روی تمرکز داشته باشد. با تمرین پیلاتس قبل از انجام یک تمرین بزرگتر، می توان این اطمینان را داد که بعد از آن بیشتر قادر به انجام فعالیت های دیگری خواهید بود.

ثبات احساسی : افرادی که به طور مرتب پیلاتس تمرین می کنند، کمتر نشان داده که اضطراب، استرس، افسردگی جزیی و یا شرایطی مثل سندرم دوقطبی داشته باشند.

بهبود حافظه : پیلاتس نشان داده که با آرام کردن مغز، باعث بهبود حافظه در شرکت کننده های آن شده است. در حقیقت، تست های اولیه در استفاده از تمرینات پیلاتس نشان داده که این تمرینات می توانند برای کاهش یا تاخیر در بیماری آلزایمر تاثیرگذار باشند.

توانایی حل مشکلات : اغلب پیلاتس در مواجهه با مشکلات کوچک بدون در نظر گرفتن اقدام خاصی و غیر ضروری، بسیار تاثیرگذار بوده است.

افزایش ظرفیت هوش : آن هایی که در پیلاتس شرکت می کنند، اغلب نشان داده اند که عملکرد مغزی بالاتری در توانایی دریافت و پردازش اطلاعات داشته اند.

کاهش بیخوابی : پیلاتس می تواند در درمان بی خوابی تاثیر گذار باشد و به شرکت کنندگان آن کمک کند که راحت تر بخوابند.

همچنین مطالعات نشان داده که پیلاتس به کاش مصرف سیگار، مصرف الکل یا پرخوری بسیار کمک کرده است.

افزایش تولید ساروتونین : با پیلاتس تولید سروتونین در مغز بالا می رود. افزایش سطح سروتونین می تواند در کاهش علائم مرتبط با افسردگی خفیف، گرایش های به خودکشی، کمبود انگیزه، بی حالی و نگرش های بدبینانه موثر باشد.

بهبود پایداری در روابط : ممکن است با انجام پیلاتس یک دوست خوب، یک همسر خوب باشید یا اینکه دیگران برایتان مهم باشند. همه این ها بیشتر به خاطر پیشرفت اعتماد به نفس، نگرش افراد به خاطر تمرینات پیلاتس می باشد.