راه های داشتن خواب راحت
چطور خواب راحتتری داشته باشیم؟
2018-11-18
افسردگی پاییزی چیست
علت افسردگی پاییزی چیست؟
2018-11-25
سلامت روان و فعالیت فیزیکی

سلامت روان و فعالیت فیزیکی

دلایل زیادی هست که چرا فعالیت فیزیکی برای بدن خوب هستند!

هم قلب سالمی خواهید داشت، هم مفاصل و استخوان ها بهبود پیدا می کنند!

اما می دانستید که فعالیت فیزیکی برای سلامت روان هم مفید است؟

 همه ما نیاز داریم که به فعالیت فیزیکی طور دیگری نگاه کنیم. طوری که یک اجبار برای ما نباشد.

در واقع یک باید اختیاری برای سلامت تان باشد. در واقع این کارهایی که انجام می دهیم به جهت مزیت های مثبت آن ها می باشد.

به عنوان بخشی از کار هم می باشد که سلامت روان را بهبود می بخشد.

با این فعالیت ها حتما نتایج مثبت آن ها را روی بدن خواهید دید طوری که در کنار آن روی سلامت ذهن هم تاثیر خواهند گذاشت.

منظور از فعالیت فیزیکی چیست؟

در سطح بسیار ساده آن، فعالیت فیزیکی منظور حرکات بدنیست که برای عضلات و تولید انرژی استفاده می شود.

یکی از بهترین چیزهاییست که در رابطه با فعالیت فیزیکی در نظر گرفته می شود.

به افراد بزرگسال بین ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه میانگین در هفته توصیه می شود که ورزش کنند. هم می تواند قدرتی باشد و هم استقامتی.از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری.

شنا کردن، ایروبیک یا طناب زدن هم ورزش های هوازی تاثیرگذاری می باشند. چون ضربان قلب را افزایش می دهند، تنفس سریعتر می شود و بدن در طی ورزش گرم می شود.

با ورزش هایی مثل یوگا و پیلاتس چطور؟ می توان به آرامش اعصاب رسید؟

فعالیت فیزیکی تاثیر گسترده ای روی روح و روان دارد. حتی اگر یک پیاده روی کوتاه ۱۰ دقیقه ای باشد.

هم انرژی افزایش پیدا می کند هم خلق و خو خوب می شود.

اگر می خواهید عزت نفس تان را افزایش یابد، ورزش منظم را ترک نکنید. چون هم استرس کم می شود و اضطراب.

تاثیر آن روی عزت نفس چقدر چشمگیر است؟!

ورزش نه تنها تاثیر مثبتی روی سلامت فیزیکی دارد، بلکه عزت نفس را افزایش می دهد.

عزت نفس در واقع داشتن یک حس خوب و باارزش نسبت خود است. کلید اصلی داشتن روح و روان آرام و سالم.

حتی ارتباط بین عزت نفس و حس ارزشمندی بین آن ها در کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و افراد پیر دیده شده است. (چه زنان چه مردان)

سلامت روان و فعالیت فیزیکی

چقدر باید فعالیت فیزیکی داشت و از کجا باید شروع کرد؟

زمانی که تصمیم به ورزش می گیرید، چیزهای هستند که ارزش فکر کردن به آن ها می باشد.

جدای از بهبود سلامت روح و روان و جسمی، فکر می کنید چه چیز دیگری باید فعال باشد؟

از خودتان بپرسید که ترجیح می دهید بیرون ورزش کنید یا داخل خانه؟!

اگر فکر می کنید خیلی اهل ورزش کردن در خانه نیستید و باید تشویق شوید، پس فکر بیرون ورزش کردن باشید.

حالا تنها ورزش رفت بهتره یا با یک دوست یا عضو خانواده؟

معمولا یک نفر همراهتان باشد، مشوقتان می شود. می توانید تجربیات، اهداف و چیزهایی که می خواهید را با کمک هم و انرژی دادن به هم به دست بیاورید.

آرام آرام شروع کنید!

  • در صورتی که فعالیت جدیدیست، بهتر است آرام آرام توانایی هایتان را رو کنید.
  • روی اهداف و وظایفتان تمرکز کنید، مثل پیشرفت در مهارت های ورزشی یا استقامتی.
  • به جای اینکه به دنبال رقابت باشید، یا یک رکورد ثبت کنید، سعی کنید فیدبک خوبی از روندتان داشته باشید.
  • نرم افزارها و شبکه های اجتماعی می توانند در این موارد به شما کمک کنند.