دلنوشته های روانپزشک
دلنوشته های روانپزشک
2019-10-05
پرخاشگری در نوجوانان
پرخاشگری در نوجوانان
2019-10-10
مدیتیشن

مدیتیشن

فواید مدیتیشن از لحاظ علمی :

محبوبیت مدیتیشن این روزها بیشتر از قبل رو به افزایش می باشد.

مدیتیشن یک پروسه همیشگی است که برای تمرین ذهن و تمرکزمی باشد و ذهن را متمرکز می کند.

می توانید برای افزایش میزان خودآگاهی خود و اطرافتان استفاده کنید.

بسیاری از مردم فکر می کنند که راهیست برای کاهش میزان استرس و نیز افزایش تمرکز.

همچنین مردم می توانند برای بهبود عادت های سودمند مثل احساسات شان، تمرین کنند.

از جمله تادیب نفس، رفتارها و برخوردهای مثبت، الگوی خواب مثبت، و نیز تحمل بالا در مقابل درد.

از جمله مزایای مدیتیشن چه می باشد؟

  1. کاهش استرس

کاهش استرس یکی از شایع ترین دلایلی است که مردم با مدیتیشن به آن می رسند.

مطالعه ای روی 3500 بزرگسال نشان داده که تمرین و تکرار این تمرین ورزشی برای کاهش استرس بسیار عالیست.

معمولا، استرس جسمی و ذهنی منجر به بالارفتن میزان هورمون کرتیزول می شود.

در واقع این هورن بسیاری از تاثیرات مخرب استرس را در پی دارد،مثل تولید مواد شیمیایی ملتهب که کیتوکین نامیده می شود.

با این روش تمرینی ” meditation” میزان واکنش التهاب که به خاطر استرس به وجود می آید، کاهش می یابد.

  1. اضطراب را کنترل می کند

استرس کم، اضطراب کمتری هم در پیش دارد.

به عنوان مثال، مطالعه 8 هفته ای روی meditation به شرکت کنندگان کمک رده بود که میزان اضطراب شان کاهش پیدا کند.

همچنین علائم اضطراب را کاهش داده بود، از جمله اضطراب اجتماعی، فوبیاها، افکار پارانوئید، رفتارهای وسواسی، و حمله های پنیک.

مدیتیشن

  1. سلامت عاطفی را افزایش می دهد

برخی شکل های meditation منرج به یک تصویر بهبود یافته از خودتان می شود و تاثیرات مثبتی روی زندگی تان دارد.

مواد شیمیایی ملتهبه که کیتوکین نامیده می شوند، در واکنش به استرس به وجود می آیند، و می توانند روی اخلاق و رفتار تاثیر بگذارند و منجر به افسردگی شوند.

طبق بررسی که در چندین مطالعه صورت گرفته، توصیه شده meditation می تواند افسردگی را کاهش دهد و اینکار با کاهش میزان مواد شیمیایی ملتهب اتفاق می افتد.

  1. خودآگاهی را بالا می برد

برخی از شکل های meditation می باشد که به شما کمک می کند درک قوی تری از خودتان داشتهب اشید و به خودتان کمک کنید که رشد کنید.

به عنوان مثال self-inquiry meditation به هدف کمک به پشیرفت درک بهتری از خودتان می باشد و اینکه چطور با اطرافتان ارتباط برقرار کنید.

  1. کمبود حافظه به خاطر بالارفتن سن را کاهش می دهد

پیشرفت هایی در توجه و دقت تفکرتان خواهد داشت که به جوان ماندن ذهن کمک می کند.

Kirtan Kriya یک متد در مدیتیشن می باشد که ترکیبی از مانترا یا چانت می باشد که حرکات مکرر انگشتان را در پی دارد تا روی افکار متمرکز شود.

با این کار میزان حافظه این افراد به مراتب بهبودی داشته است.

علاوه براین، یک بررسی روی 12 مطالعه صورت گرفته که یافته اند، سبک های meditation چندگانه توجه، حافظه و سرعت ذهنی را در داوطلبان مسن بالا برده است.