تفکرات مخرب رابطه زناشویی از نظر روانپزشک تهران
چه چیزهایی منجر به خراب شدن رابطه می شود؟
۱۳۹۷-۰۷-۱۵
اختلال بیش فعالی بزرگسالان
آیا بزرگسالان هم به بیش فعالی مبتلا می شوند؟
۱۳۹۷-۰۷-۲۲
راز شاد زیستن چیست

راز شاد زیستن چیست

راز شاد زیستن

برای اینکه یک زندگی سالم داشته باشید، باید در خوردن تان تغییراتی ایجاد کنید و یک برنامه ورزشی بریزید.

برای شاد زیستن باید تغییرات مثبتی در زندگی تان ایجاد کنید. طبق مطالعه ای که توسط دکتر روانپزشک شده است، شاد زیستن تاثیر مثبتی روی کاهش میزان کورتیزول دارد. کورتیزول هورمون استرس می باشد و به بیماری هایی مثل دیابت نوع ۲ ،فشار خون بالا، و بیماری های خودایمنی مرتبط می باشد. اما در صورتی که از کارهای روزانه تان حس خوبی ندارید، فکر می کنید چه کارهایی برای تغییر آن ها خوب است؟

معمولا دکتر روانپزشک چند راه حل را به شما پیشنهاد می دهد که می تواند در زندگی شما و شاد زیستن تان تاثیر بگذارد :

۱ : اول به یک چیز شاد در اولین روز فکر کنید. هر روز صبح که در آینه به خودمان نگاه می کنیم و به همه چیزهایی که قرار است تغییر دهیم فکر می کنیم، آن موقع یک گزینه به ذهنمان می رسد. یک تعهد به خودتان داشته باشید و اولین روزتان را شاد بسازید. به توصیه دکتر روانپزشک گوش دادن به موسیقی در اول صبح به جای تماشای تلویزیون ایده بسیار عالی می باشد. یک لیست پخش از آهنگ های انرژی بخش و مثبت درست کنید و روحتان را با گوش دادن به آن ها شاد کنید. حتی شده به اندازه چند دقیقه ای، آرام بنشینید و در همان حال به یکی دوتا موسیقی آرامبخش گوش کنید.

۲ : فکرهای منفی را از ذهنتان دور کنید. با افکار نامطلوب یا مخرب فقط به خودتان آسیب می زنید. دکتر روانپزشک می گوید که با تکنیک های مدیتیشن و بستن یک بند پلاستیکی به دور مچ تان می تواند به آرامشتان کمک کند. هر زمان هم که  فکرهای بد سراغتان آمد، با دیدن این بند پلاستیکی یادتان می افتد که از ذهنتان آن ها را خارج کنید. به معنای واقعی به پاک کردن افکار منفی از ذهنتان کمک می کند.

راز شاد زیستن

۳ : کودک درونتان را زنده کنید. هر زمان که از مسئولیت ها و تعهدات تان استرس می گیرید، از این دنیای واقعی خارج شوید، کامپیوتر و گوشی تان را خاموش کنید و کودک درون تان را زنده کنید. زمانی که بیشتر شبیه بچه ها رفتار می کنید، ظرفیت تان برای کنجکاوی و خلاقیت بالاتر می رود. روانپزشک خوب توصیه اش بر این است که در طول روز رویا پردازی کنید، مثلا زمان هایی که تنها هستید و ۵ الی ۱۰ دقیقه ای را به تجریبات جذاب تان که همیشه آرزوی انجام شان را داشتید، فکر کنید. این انرژی کودکانه به همه ما دید مثبتی از زندگی می دهد و تنش ها را از ما دور می کند.

۴ : خوابیدن برای بازیابی ذهن. خوابیدن برای داشتن یک سلامت مطلوب لازم می باشد، اما اغلب یکسری این نکته را فراموش می کنند و از مزایای ذهنی و عاطفی آن محروم می شوند. نداشتن یک چشم انداز کافی راه دیگریست برای اینکه شادی را در زندگی مان بکشیم. برای اینکه یک خواب راحت و با استراحت کامل داشته باشیم، باید از تکنیک تنفس کندلاینی استفاده کنیم. به این صورت که : صاف روی رختخواب بنشینید و با استفاده از تنفس U شکل نفس بکشید (دهان را جمع کنید، همانطور که یک چهارم از لب ها را باز نگه داشته اید). دم بگیرید و از طریق بینی بازدم داشته باشید. این چرخه از تنفس را به مدت یک دقیقه تکرار کنید.