علائم اسکیزوفرنی
اسکیزوفرنی و خودکشی
2017-05-18
خودآگاهی ذهن چیست
خودآگاهی ذهن چیست؟
2017-05-25
اعتیاد عاطفی

اعتیاد عاطفی

آیا تابحال درباره اعتیاد عاطفی فکر کرده اید؟

ما انسان ها گاه می توانیم به یک ماده یا حتی یک رفتار خاصی اعتیاد پیدا کنیم. اما آیا می توانیم به خاطر یک احساس هم اعتیاد پیدا کنیم؟

به گفته روانپزشک ما همگی تجربه اتفاقات ناگوار را در زندگی داریم. این رویدادها را تفسیر می کنیم و سپس به یک قانون کلی می رسیم که درک ما از آن را شکل می دهد. در نتیجه یک اعتیاد می باشد که یکی از این سه احساس می باشد، ترس، عصبانیت و یا ناراحتی و اندوه. در واقع دنیا را با لنز این سه احساس می بینیم.

همانطور که روانپزشک اشاره می کند تجربه احساساتی منفی را داریم که که ناشی از سه احساس اصلی که گفتیم می باشند. نمونه هایی از آن ها را که ممکن است به ذهن بیاید را آورده ایم.

عصبانیت یا خشم یا یک انفجار کلامی. اما می تواند به شکل نارضایتی، ناامیدی و یا خشم دیده شود.

ترس که نه تنها بدن را لحظه ای فلج می کند ، بلکه به خاطر آدرنالین پمپاژی که می شود، بدن لرزه می افتد. در زمینه های بسیاری از جمله عدم اعتماد (در خود و دیگران)، تردید، شک، اضطراب، و یا تعویق نشان داده می شود.

اعتیاد عاطفی

ناراحتی و اندوه هم می تواند در بی تفاوتی، ناامیدی، یا یک حس کمبود دیده شود.

اعتیاد معمولا همراه با رفتارهای افراطی یا سواستفاده بیش از حد می باشد. کلمه اعتیاد از ضعف و وابستگی برگرفته می شود. و همین می تواند اعتیاد عاطفی نامیده شود.

اعتیاد عاطفی نه تنها به سایه های دنیایمان رنگی می دهد، اما می تواند خط خطی هم کند. یک چهارچوب خاصی از زندگی مان می سازد. در گذشته نگه داشته می شود و چرخه ای و برگشتی به احساسات دردناک و واکنش های دردناک می شود. پس برای سلامت روح و وران ما مهم است تا زمان بیشتری را احساس کنیم و وابستگی احساسات منفی مان را ارزیابی کنیم.

آگاهی : اولین قدم در مواجهه با اعتیاد عاطفی

برای اینکه تغییر را شروع کنیم اول باید از ریشه احساساتمان مطلع شویم. مهمترین دلیلی که می خواهیم از آن آگاه باشیم، متوقف کردن چرخه ناخودآگاه و دردهای غیر ضروری به صورت ناخودآگاه می باشد. برخی ترس و عصبانیت ها ممکن است به نظر پاسخی به برخی اتفاقات باشند. اما نباید قانون کلی باشد که بر همه چیز غالب باشد.

حال چطور از اعتیاد عاطفی آگاه شوید؟

به منظور آگاهی از این موضوع، توجه به اینکه چه احساسی دارید را شروع کنید. اکثر اوقات احساساتمان به پس زمینه ما بر می گردند، که بدون کنترل و بدون جواب مانده اند. گاه هم شده که نمی دانید چه احساسی دارید، فقط یک حس ناراحتی دارید، اینجاست که شروع به توجه می کنید.

منبع : http://onewithnow.com/

مطالب مرتبط :

درمان اضطراب با هیپنوتیزم

درمان اعتیاد با هیپنوتیزم درمانی

اضطراب اجتماعی