چطور شخصیت قوی داشته باشیم
چطور شخصیت قوی داشته باشیم؟
۱۳۹۷-۰۵-۱۱
علائم اضطراب با عملکرد بالا
اسنپ چت باعث افسردگی نوجوانان!
۱۳۹۷-۰۵-۱۸
ورزش برای درمان افسردگی

ورزش برای درمان افسردگی

افسردگی و اضطراب : ورزش کردن به کاهش این علائم کمک می کند!

علائم افسردگی و اضطراب اغلب با ورزش بهبود پیدا می کند. در اینجا به برخی نکات واقع گرایانه برای کمک به شروع و ثابت ماندن این انگیزه می پردازیم.

زمانی که افسردگی و اضطراب دارید، اغلب ورزش کردن آخرین چیزیست که به نظر می خواهید انجام دهید. اما زمانی که انگیزه پیدا می کنید، ورزش تفاوت بزرگی می تواند ایجاد کند.

ورزش کردن به پیشگیری و بهبود تعدادی از این مشکلات کمک می کند، مثل فشار خون بالا، دیابت و آرتریت. تحقیق روی افسردگی، اضطراب و ورزش کردن نشان داده است که ورزش مزایای روحی روانی و جسمی دارد که می تواند خلق و خو را بهتر کرده و اضطراب را کاهش دهد.

ارتباط بین افسردگی، اضطراب و ورزش کاملا مشخص نیستند، اما ورزش و دیگر فعالیت های بدنی می توانند به طور قطع به بهتر شدن علائم افسردگی یا اضراب کمک کنند و احساس بهتری به شما دهند. ورزش کردن ممکن است به نظر کمک خوبی برای جلوگیری از بازگشت اضطراب و افسردگی باشند و احساس بهتری به بیمار دهند.

ورزش به طور منظم احتمال افسردگی و اضطراب را به این واسطه کم می کنند :

به خاطر آزاد کردن اندورفین و حس خوب، مواد شیمیایی طبیعی مغز که کانابیز مانند هستند، و مواد شیمیایی طبیعی دیگر مغز که حس سرخوشی را زیاد می کنند.

ذهن را از نگرانی ها پاکسازی می کند، در نتیجه می توان از چرخه افکار منفی که بخاطر افسردگی و اضطراب می باشند، گریخت.

ورزش به طور منظم مزایای روحی و جسمی خودش را دارد که می تواند به شما در موارد زیر کمک کند :

به دست آوردن اعتماد. ورزش کردن با هدف و روبرویی با چالش ها، حتی کوچک ترین ها، می توانند اعتماد به نفس را افزایش دهند. خوش اندام شدن می تواند به شما از اینکه ظاهر خوبی دارید، حس خوبی دهد.

تعاملات اجتماعی بیشتری داشته باشید. فعالیت های ورزشی و فیزیکی می توانند شانس بالاتر رفتن روابط اجتماعی شما را افزایش دهند. تنها با یک لبخند دوستانه و یا تبریک به همسایه نزدیکتان، می تواند حالتان را خوب کند.

مقابله با مشکلات به روش سالم. کارهای مثبت انجام دهید تا بتواند با افسردگی و یا اضطراب تان با استراتژی سالمی روبرو شوید. سعی کنید کاری را انجام دهید که حس خوبی به شما می دهد.

اضطراب و ورزش

آیا فقط با ورزش های ساختاری حالتان خوب می شود؟

برخی تحقیقات نشان داده است که فعالیت فیزیکی مثل پیاده روی می تواند حال فرد را خوب کند. فعالیت های فیزیکی و ورزش یک چیز مشابه نیستند، اما هر دو برای سلامتی مفید هستند.

فعالیت فیزیکی هرگونه فعالیتیست که روی عضلات کار می کند و نیاز به انرژی دارد و می تواند شامل سرکار رفتن، خانه داری، یا فعالیت های تفریحی باشد.

وزش کردن از پیش برنامه ریزی شده و حرکات تکراری بدن می باشد که میزان توانایی بدن را افزایش و بهبود می بخشد.

دویدن، وزنه برداری، بسکتبال بازی کردن و دیگر ورزش های فیتنس پمپاژ قلب را بالاتر برده و آن را بیشتر می کنند. فعالیت هایی مثل ظرف شستن، پیاده روی یا باغبانی آنقدر فعالیت های فشرده نیستند. هر فعالیت فیزیکی که شما را از روی مبل بلند می کند، و شما را به حرکت در می آورد، می تواند در بهبود رفتارتان کمک کند و آن را بهبود بخشد.