ر'خودکشی بی معنایی پوچی روانپزشک خوب' وز مرگی
خودکشی یا بی معنایی در زندگی
2019-06-20
افسردگی پس از زایمان مردان
آیا مردان هم افسردگی پس از زایمان می گیرند؟
2019-06-30
افسردگی و تاثیراتش روی بدن

افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های روحی روانی در امریکا می باشد، که 26 درصد افراد بزرگسال را شامل می شود.

افسردگی از لحاظ تکنیکی یک اختلال روحی روانی می باشد، اما روی سلامت جسم و روح هم تاثیر دارد.

سوالی که پیش می آید، چقدر روی بدن تاثیر دارد؟

داشتن یک حس بد، یا اضطراب و نگرانی، در یک زمان هایی، بخشی از زندگی نرمال شما می باشد. اما این احساسات بیش از دو هفته زمان می برند، و ممکن است علائم افسردگی باشند.

تخمین زده شده هر ساله 17 میلیون آمریکایی افسردگی را تجربه می کنند.

با این حال، افسردگی بالینی، خصوصا رها شده بدون درمان، زندگی روزمره شما را متوقف می کند و منجر به یک تاثیر موج دار در علائم فرعی آن می شود.

افسردگی روی احساسات شما تاثیر دارد و باعث تغییراتی در بدن می شود.

دیپرشن ماژور، که یک شکل پیشرفته از افسردگی می باشد، به عنوان یک بیماری جدی شناخته شده که تاثیر جدی روی کیفیت زندگی تان دارد.

سیستم عصبی مرکزی :

افسردگی باعث بروز علائم بسیاری می شود که روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر دارد.

افراد مسن ممکن سات به سختی تغییرات شناختی قابل تشخیصی داشته باشند، به خاطر اینکه به راحتی می توانند از دست علائم افسردگی با بالا رفتن سن خلاص شوند.

افراد مسن تری که افسردگی دارند، بیشتر با از دست دادن حافظه و ری اکشن زمان در طول فعالیت های روزانه شان مشکل دارند. نسبت به جوانترهایی که افسردگی دارند.

علائم افسردگی شامل ناراحتی و غم منکوب کننده می باشد، و یک حس گناه.

ممکن است به عنوان یک حس پوچی یا ناامیدی هم یاد شود. برخی هستند که آوردن احساساتشان روی زبان برایشان سخت است.

ممکن است درک چنین علائمی در آن ها سخت باشد و باعث یکسری ری اکشن های فیزیکی شود.

اپیزودهای تکراری گرفته کردن هم یکی از علائم افسردگی است، اما نه در هر فرد افسرده ای که گریه می کند.

در کودکان چه علائمی دیده می شود؟

افسردگی می تواند حتی تشخیصش در کودکانی که نمی توانند علائمش را بیان کنند سخت باشد.

رفتارهایی که ممکن است بخواهید دنبال آن باشید :

از جمله چسبندگی مداوم، نگرانی و عدم تمایل به حضور در مدرسه بدون در نظر داشتن هیچ پیشرفتی در زمان. کودکان ممکن است بیش از حد تحریک پذیر و منفی باشند.

سیستم گوارشی :

در حالی که دیپپرشن اغلب به عنوان یک بیماری روحی روانی تلقی می شود، نقش سنگینی هم در اشتها و تغذیه فرد دارد. برخی هستند که با زیاد خوردن یا به عبارتی پرخوری دست و پنجه نرم می کنند.

این مورد ممکن است منجر به وزن اضافه کردن و بیماری های مرتبط با چاقی شود، مثل دیابت نوع 2.

از درون ممکن است اشتهایتان را از دست بدهید، یا میزان درستی از غذا که باید بخورید، را نخورید.

کاهش ناگهانی در علاقه شما به خوردن در افراد بزرگسال منجر به بیماری به نام بی اشتهایی سالمندان شود.

افسردگی و تاثیراتش روی بدن

مشکلات خوردن در ضمن منجر به علائم زیر هم می شود :
  • دل درد
  • گرفتگی
  • سوءتغذیه

این علائم ممکن است با دارو بهبود پیدا نکند، در صورتی که رژیم درست نداشته باشید.

شیرینی ها و مواد غذایی که کربوهیدرات بالایی دارند، ممکن است تسکین سریعی را به همراه داشته باشند، اما اغلب تاثیراتشان موقتی است.

مهم تنظیم یک رژیم سالم زمانیست که دچار افسردگی می شوید.

از مواد غذایی باید مطمئن شوید، خصوصا زمانی که بحث انتقال دهنده های عصبی در میان باشد.

طبق یک مطالعه ای، شایع ترین ویتامین هایی که باید مصرف کنید :
  • اسیدهای چرب امگا 3
  • ویتامین B
  • مواد معدنی
  • آمینواسیدها

سیستم های قلبی و عروقی و سیستم ایمنی :

دیپرشن و استرس باهم رابطه نزدیکی دارند.

هورمون های استرس ضربان قلب را بالا می برند و عروق خونی را تنگ می کنند. در واقع بدن را در یک موقعیت اورژانسی می گذارند.

با گذشت زمان، همین می تواند باعث بروز بیماری قلبی شود.

بازرخداد مشکل قلبی و عروقی خیلی به افسردگی هم نزدیک است، نسبت به شرایط دیگری مثل :
  • کلسترول بالا

اگر درمان نشود، دیپرشن میزان خطر حملات قلبی را بالاتر می برد. طوری که روی سیستم ایمنی بدن هم تاثیر منفی دارد.