مواردی که یک رابطه زناشویی را تهدید می کند!
با این نشانه ها رابطه شما در خطر است!
۱۳۹۶-۱۲-۲۷
غلبه بر ترس
چطور بر ترس خود غلبه کنید؟
۱۳۹۷-۰۱-۱۲
ترفندهای غذا خوردن کودکان

ترفندهای غذا خوردن کودکان

صحبت از سلامتی و تندرستی کودکان که می شود، بسیاری از والدین دیده می شود که برای این موضوع بسیار تلاش می کنند. به عنوان مثال با برنامه های زیاد و دست و پنجه نرم کردن با آن ها، به دنبال برنامه ای رقابتی هستند که که بتوانند بهترین ها را به ثمر برسانند. در ادامه چند ترفند برای غذاخوردن کودک آورده شده است که می توان با استفاده از غذاهای سالم، و کمی خلاقیت کودک را سر ذوق آورده و سلامت لازم را به او هدیه داد.

ترفند برای غذاخوردن کودک :

خلاق باشید.

میوه و سبزیجات را به شکل های جالب دربیاورید، یا به اشکال مختلف برش دهید. سعی کنید مواد غذایی کم چرب را به او بدهید. این گونه یک میان وعده عالی برای کودک آماده کرده اید. برای کودکان نوپا، که تازه هم به غذا افتاده اند، میوه و سبزیجات را پوره کنید و به آن ها بدهید. ماکارونی و پنیر را کودکان خیلی دوست دارند، پس فرصت عالی می باشد تا کمی گل کلم و یا قارچ پوره کنید و به ماکارونی اضافه کنید و به کودک خود بدهید.

دسرهای میوه درست کنید.

از اینکه میوه ها را دارید پوره می کنید، نگران نباشید. کودک مطمئنا علاقمند به خوردن آن ها می شود. مقداری هندوانه، یا موز را خورد کنید و پرچمی هم بروی آن ها بزنید، مثل دسرهایی از جمله بستنی، که سالم هم هستند.

میوه و سبزیجات را میکس کنید.

برخی کودکان طعم برخی سبزیجات خاص را به خاطر تلخ بودنشان دوست ندارند. راه حل چیست؟ یک ترفند برای غذاخوردن کودک در این مورد می توان به کار گرفت، اینکه سبزیجات تلخ را با آن هایی که مزه بهتر یا به عبارتی شیرین تری می دهند، مخلوط کنید. کمی اسفناج را با سیب زمینی شیرین مخلوط کنید. این دو سبزی مخالف همدیگر هستند، اما هم رنگی هستند و هم دارای مواد مغذی می باشند.

شما هم با کودک همراه شوید.

کودکتان را برای دستور غذایی های جدید، یا لیست خرید سبزیجات، و میوه و خوراکی با خود همراه کنید. چنین کاری به کودک حس مالکیت در تصمیم گیری می دهد.

در فروشگاه مواد غذایی، اجازه دهید که غذاهایی که می خواهند را بردارند و امتحان کنند. زمانی که به خانه رسیدید، آن ها را در تهیه غذا شریک کنید. اگر از ابتدا چنین کاری انجام دهید، آن ها به چنین موضوعی افتخار می کنند و می خواهند که غذاهای سالم را با خانواده به اشتراک بگذارند.

ترفند برای غذاخوردن کودک

یک Role Model یا یک مدل نقش باشید.

عجیب نیست که مدل نقش ها یا رول مدل های اصلی یک کودک پدر و مادرش هستند. زمانی که پدرو مادر رفتارهای سالم داشته باشند، کودک هم در این بازی شرکت می کند و رویه آن ها را پیش می گیرد. نگاهی دقیق به این داشته باشید که شما نسبت به غذاهای سالم چه واکنشی دارید؟ آیا شما هم از لوبیا سبز یا کلم بروکسل خوشتان می آید؟

کودکان مانند اسفنج هستند و به تغییر رفتار والدین آن ها هم تغییر می کنند. واکنش مثبت نسبت به غذاهای سالم به کودکان نشان می دهد که به خوبی بچشند و ببینند کدام برای آن ها خوب است. حتی اگر کودک غذای خاصی هم دوست نداشته باشد، در طی زمان تغییر عقیده می دهد و طبق واکنش های والدینش رفتار می کند.

به عنوان والدین، از لحظه لذت ببرید.

شاید جالب باشد، اما دیگر ترفند برای غذاخوردن کودک لذت بردن از لحظه می باشد. مثلا ورزش برای برخی مثل کار کردن می باشد، اما به فعالیت های جذاب تر و جالب تری که به عنوان خانواده می توانید انجام دهید، فکر کنید. مثل پیاده روی، توپ بازی، رقصیدن، و یا شنا. زمانی که والدین برای فعالیت های خود برنامه ای ریخته باشند، ورزش هم به طور طبیعی در این بین جا می گیرد و انجام می شود.

برای کارهای شخصی خلاقیت به کار ببرید.

این مورد، به صورت برد برد برای کودک و والدین می باشد. یک رقابت برای کارهای شخصی و خانه راه بیندازید، مثل جمع کردن لباس ها، تمیز کردن حیاط یا اتاق، هرکس ببرد جایزه می گیرد. با این رقابت، به کودک کمک می شود تا کارهای خود را با تلاش و دقت بالا انجام دهد.

روی زمان سرمایه گذاری کنید.

تاجایی که می توانید زمانی هم برای تحقیق در رابطه با علاقمندی ها و مواد غذایی که خانواده لذت می برند، اختصاص دهید. با در نظر گرفتن زمان از ابتدا می توان مطمئن شد که این ترفندها به خودی خود کار می کنند و در زندگی روزمره و عادت ها تاثیر می گذارند.

میانگین امتیاز
0 از 5 ستاره. 0 رای.