افزایش عزت نفس
امیدواری
2020-01-31
افسردگی و درد

آیا با مشاوره ، افسردگی خوب میشه؟

افسردگی یک اختلال رفتاری جدیست که حدود 16 میلیون آمریکایی تخمین زده شده به این اختلال مبتلا می باشند.

این اختلال روی فکر کردن، احساسات، ارتباط با مردم تاثیر دارد و زندگی روزمره تان را در دست می گیرد.

منجر به احساس غم و ناراحتی و از دست دادن علائق یا لذت شما نسبت به چیزهایی که قبلا از آن ها لذت می بردید می شود.

هرکسی تحت تاثیر افسردگی می تواند باشد و در هر سنی هم رخ می دهد.

اما اغلب در بزرگسالان دیده می شود.

خبر خوب این است که این اختلال به طور قابل توجهی قابل درمان است، 80 الی 90 درصد افراد با روش جواب گرفته اند.

یکی از دلایل اینکه این اختلال روحی به درمان خوب جواب می دهد، موفقیت پروسه درمانی آن است.

پیدا کردن یک مشاور خوب، روان کاو، یا روانشناسی که به شما کمک کند که دلایل زیرلایه ای افسردگیتان را بدانید، با ان کار کند، می تواند استراتژی های خوبی به شما در این زمینه بدهد.

استراتژی هایی که اولین گام برای داشتن یک حس بهتر می باشند.

انواع افسردگی :

چیزی که افسردگی را کمی پیچیده تر می کند، درک کسانیست که به این شکل احساس می کنند.

تشخیص افسردگی نیازمند یک پروسه پیچیده شامل روانشناس، روانکاو، یا دیگر متخصصین در این زمینه می باشد.

به طور کلی، این اختلال روحی روانی با علائمی که دیده میشود، بعد از حداقل دوهفته قابل تشخیص می باشد.

از جمله انواع افسردگی، اختلال افسردگی ماژور، اختلال افسردگی دائم، اختلال افسردگی فصلی، اختلال افسردگی بعد از زایمان، و دوقطبی.

در درمان افسردگی، مشاوره جواب می دهد؟ یا روان درمانی؟

درمان افسردگی با مشاوره درمانی، اغلب اولین گام برای افسردگی های خفیف تا متوسط است.

بسیاری از متخصصین چنین رویه ایی را در پیش می گیرند، پیش از امتحان دارو.

در صورتی که افسردگی خیلی شدید باشد، ترکیبی از درمان و دارو در یک زمان انجام می گیرد.

قبل از شروع آن، اول باید تفاوت بین مشاوره و مشاوره درمانی را بدانید.

در حالی که هر دو مشابه می باشند، اما مهم این است که توجه داشته باشید روان درمانی توسط روانشناس صورت می گیرد، یا روانپزشک.

این رویکرد طولانی مدت است و تمرکزش روی شدت افسردگیست.

مشاوره برای افسردگی

مشاوره برای افسردگی :

طول و شدت علائم اپیزودهیا افسردگی اغلب تعیین می کند که چه نوع درمانی صورت گیرد.

در صورتی که مدت ها از این علائم شدید رنج می برده اید، باید نزد یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید.

ممکن است لازم باشد، بخاطر اینکه با مشکلاتی که در گذشته داشتید و با آن ها دست و پنجه نر می کردید را ریشه یابی می کند.

اما اگر علائمتان همین چند وقت اخیر باشد، یا شدت نداشته باشد، باید نزد تراپیست یا درمانگر مراجعه کرد.

در طی مشاوره ، تراپیست از صحبت درمانی برای کمک به شما در درک و کار با مسائل اطرافتان استفاده می کند.

مسائلی که روی زندگی تان به شکل منفی تاثیر دارند.

نقش آن ها گوش کردن، فیدبک دادن، و ادامه برای مقابله با استراتژی هایی که داده می شود.

این رویه را ارزیابی می کنند و جلسات مرتبی را در نظر می گیرند. در این جلسات به شما کمک می شود که افکار منفی تان را دور بریزید.