psychoanalysis روانکاوی
psychoanalysis روانکاوی چیست وبرای چه کسانی مناسب است؟
2019-06-07
آیا ما مهربانیم یا متوقع؟
2019-06-13
روش های کنترل استرس در والدین بچه های اوتیسمی

روش های کنترل استرس در والدین بچه های اوتیسمی

چه راهکارهایی برای کنترل استرس در مراقبت از یک کودک اوتیسمی می باشد؟!

متخصصین و بهترین روانپزشک ها نظرشان بر این است که برای اینکه یک کودک اوتیسمی را به خوبی بزرگ کنید، نیاز به کاهش استرس دارید؛ هم در خودتان در هم در کودک اوتیسمی تان.

حتی اگر پرستار برای کودکتان گرفته اید، در مورد او هم این موضوع صدق می کند و باید استرس های روحی و روانی او کنترل شود.

چطور می توان این استرس را کم کرد؟! راه حلی برای کنترل استرس هست؟!

چند مورد به عنوان نکته به شما از طرف بهترین روانپزشک در شریعتی گفته می شود، که بسیار کارساز هم خواهد بود :

با تغییرات ساده شروع کنید:

اگر کودکی دارید که اوتیسم دارد و با بسیاری از مسائل استرس زا هم روبروست، باید از تغییرات کوچک شروع کنید.

اینطوری می توانید بزرگترین تفاوت ها را در عملکرد کلی کودک به وجود بیاورید.

شاید به نظر برسد که به اندازه کافی شب ها می خوابید، منظم ورزش می کنید، یک زمانی را به خودتان اختصاص می دهید.

اگر این وظایف به نظر غیر قابل کنترل می رسند، باید روی حتی کوچک ترین وظایف متمرکز شوید.

باید آب بیشتری بنوشید، یا از کسی بخواهید که به شما کمک کند.

شاید بعد از آن متعجب شوید که با همین چند کار کوچک، چقدر استرس تان کمتر شده، در نتیجه این مراقبت ها از خودتان می تواند تاثیر مثبت سریعی روی عملکرد کودکتان هم داشته باشد.

روی واقعیت ها تمرکز کنید نه اما و اگرها :

برای هر والدینی تمرکز روی اینکه چطور کودکشان بزرگ شود، خیلی نگران کننده است.

اما والدین بچه های اوتیسمی در معرض خطر خاصی هستند، چون نگرانی هایشان خیلی بیش از اندازه است.

اگر استرس دارید، از خودتان بپرسید که بیشتر روی نیازهای واقعی تمرکز دارید یا روی اما اگر های آینده.

از خودتان بپرسید : “مسئولیت من در برابر کودکم و خودم چیه؟!” همین می تواند به شما کمک کند که به عقب برگردید و ببینید که چه چیزهایی را می توانید کنترل کنید.

روش های کنترل استرس

یک فرصتی خارج از کار پیدا کنید :

برای بسیاری از والدین بچه های اوتیسم، کار یکی از معدود مکان هاییست که یک وقت استراحت پیدا کنند تا به مراقبت از کودکشان بپردازند.

باز پرستاران وقت بیشتری دارند و فضاهایی خارج از محل کار می توانند پیدا کنند.

درضمن می توانند روی سلامت جسمی و عاطفی شان تمرکز داشته باشند.

روی علائق شان، و نیز رابطه های مهمشان!

همین ها کلیدهای کنترل استرس شما می باشند!

گاهی اوقات ترس از اینکه چطور کودک تان به پرستار جدید عادت کند، والدین را منصرف می کند.

اما با فرصتی که به کودکتان می دهید، باعث می شود با والدین شان ارتباط بگیرید.

همین هم به نفع خودتان خواهد بود هم به نفع فرزندتان.

از روستا و محل خود استفاده کنید :

جای تعجبی نیست که تحقیقات نشان داده والدین کودکان اوتیسمی، می توانند به سیستم های حمایتی جامد روی بیاورند.

چون احتمال کمتری دارد که باعث استرس شوند.

اعضای خانواده و دوستان نزدیک هم ممکن است برای درک اینکه چه کمکی می توانند بکنند، وارد کار شوند.

بنابراین به آن ها می توانید وظایف خاصی بدهید.

پرستاران نمی توانند مسئول تحصیل و تدریس عزیزان شما باشند، خصوصا فرزندتان که به اوتیسم مبتلاست.

در ضمن، سازمان های معلولیت و ناتوانی، مکان های عبادت، مدارس و دیگر سازمان های جمعیتی می توانند در سیستم پشتیبانی شما نقش داشته باشند.

تعامل در کمک های حرفه ای :

این موضوع را به یاد داشته باشید که کمک های حرفه ای نقش بسیار موثری در مدیریت و کنترل استرس خواهند داشت.

اگر مرتبا مشاوره و یا درمانی دارید دریافت می کنید، تنها این کارساز نیست.

هنوز هم سرویس هایی هستند که می توانند در این زمینه دخالت داشته باشند.

ترتیب یک ملاقات با پزشک بدهید، تا مطمئن شوید که در سلامت جسمی کاملی به سر می برید و هیچ عارضه ای نیست که باعث استرس تان شود.

سازمان های افراد ناتوان یا اوتیسمی یا مدارس محلی یا بیمارستان ها می توانند به شما کمک کنند.

تا با گروهی از پرستاران مخصوص کودکان اوتیسم آشنا شوید.

گروه های حمایتی هم می توانند به شما کمک کنند به منابع و اطلاعاتی وصل شوید که میزان استرس را کاهش می دهند.