کنترل خشم و مدیریت عصبانیت

بازی های ویدیویی برای کودکان بیش فعال
کودکان بیش فعال بازی های ویدیویی نکنند!
۱۳۹۶-۱۲-۱۷
سوء استفاده عاطفی از کودکان
نشانه های سوء استفاده عاطفی از کودکان
۱۳۹۶-۱۲-۲۴
کنترل خشم

کنترل خشم

چگونه خشم خود را کنترل کنید؟

برای کنترل خشم نیاز به یک چالش دارید. از نکات جالب و کاربردی که در ادامه آورده ایم، برای کنترل خشم خود استفاده کنید. مطمئنا نتیجه می گیرید.

تابحال در ترافیک گیر کرده اید؟ یا کسی منجر به بستن راه شما شده است؟ تابحال از دست کودکتان بخاطر اینکه به حرفتان گوش نکرده است، عصبانی شده اید؟ به گفته دکتر روانپزشک عصبانیت و خشم حالتی نرمال و حتی سالم می باشد، اما به شرطی که به بهترین وجه کنترل شود. خشم کنترل نشده روی سلامت و روابط شما تاثیر می گذارد.

ترفندهای کنترل خشم :

۱ : قبل از صحبت کردن فکر کنید

در همان لحظه داغ، گفتن خیلی چیزها راحت می باشد. چند لحظه ای صبر کنید تا فکرتان را قبل از حرف زدن جمع و جور کنید.

۲ : زمانی که آرام هستید، خشم تان را نشان دهید

همین که به وضوح دارید فکر می کنید، خشم تان را نشان دهید، اما نه به صورت غیر قابل توضیح و انکار. نگرانی ها و نیازهایتان را به صورت مستقیم و روشن بیان کنید، بدون اینکه به دیگران آسیبی بزنید یا سعی کنید آن ها را کنترل کنید.

کنترل خشم

۳ : کمی ورزش کنید

فعالیت های فیزیکی می توانند به کاهش استرس کمک کنند، زیرا استرس خود به عصبانی شدن کمک می کند. اگر احساس ناراحتی یا عصبانیت دارید، کمی پیاده روی کنید یا بدوید، یا زمان را با انجام فعالیت های فیزیکی لذت بخش بگذرانید.

۴ : به خودتان استراحت دهید

استراحت فقط مخصوص کودکان نیست. گاهی اوقات از روز را بیرون بروید و استرس خود را خالی کنید. چند دقیقه ای آرام شوید تا بتوانید به خود کمک کنید در زمان های حساس و پر از خشم بدانید چطور برخورد کنید.

۵ : شناسایی راه حل های ممکن

به جای متمرکز شدن روی چیزی که از آن عصبانی هستید، روی حل مساله تمرکز کنید. آیا کودک اتاقتان را کثیف کرده یا عصبانی تان کرده؟ در را ببندید. همسرتان دیر شام را حاضر کرده؟ برنامه غذایی تان تغییراتی بدهید و دیر تر بخورید، یا چند هفته ای غذا تنها بخورید. به یاد داشته باشید که خشم هیچ چیزی را حل نمی کند و ممکن است حتی بدترش هم بکند.

۶ : از واژه من استفاده کنید

از انتقاد شدن یا سرزنش شدن پرهیز کنید ، زیرا تنها شما را حساس تر می کنند. از واژه من در عبارات تان برای شرح مشکل تان استفاده کنید. محترم و خاص باشید. مثلا، بگویید “من از اینکه بدون کمک خواستن از من ظرف ها را حاضر کردین، ناراحتم ” بجای اینکه بگویید “تو هیچ وقت کارهای خانه رو به من نمیدی”.

میانگین امتیاز
0 از 5 ستاره. 0 رای.