کنترل خشم
کنترل خشم و مدیریت عصبانیت
۱۳۹۶-۱۲-۲۰
مواردی که یک رابطه زناشویی را تهدید می کند!
با این نشانه ها رابطه شما در خطر است!
۱۳۹۶-۱۲-۲۷
سوء استفاده عاطفی از کودکان

چطور بفهمیم از کودک سو استفاده عاطفی شده است؟

سالانه ۳ میلیون گزارش سو استفاده از کودکان، براساس childhelp در ایالات متحده منتشر می شود. قربانیان این سواستفاده، کودکانی هستند که در نتیجه این آزارها، دچار رفتارهای جنایی، سو مصرف مواد و بیماری های روانی شده اند.

گرچه اغلب سواستفاده های جمسی از آن ها می باشد، البته به گفته childhelp کمتراز ۱۱ درصد از همه کودکان این موارد مورد سواستفاده جسمی قرار می گیرند. بیشتر از همه رنجی که این کودکان به خاطر کبودی ها یا استخوان های شکسته می برند، سواستفاده عاطفی از آن ها می باشد. سواستفاده عاطفی مثل بی توجهی به کودکان، لقب دادن به آن ها و نیز تهدید و عدم توجه به وضعیت جسمانی آن ها می باشد. تشخیص هر کدام از این علائم می تواند به نجات زندگی هر کدام از این کودکان کمک کند.

کودکی که تحت سو استفاده عاطفی قار می گیرد، احساس ترس یا نگرانی به هنگام انجام کاری دارد. بیشترین سعی اش در این است که در کاری که انجام می دهد اشتباهی رخ ندهد و از سواستفاده های بعدی ش جلوگیری کند. البته ترس و یا نگرانی همیشه از علائم سواستفاده نیست، اما اگر نگران دیدن چنین علائمی در کودک هستید، بهتر است بیشتر تحقیق کنید و احتمال این سواستفاده را کمتر کنید.

سو استفاده عاطفی از کودکان

تغییر رفتار :

تغییرات ناگهانی در رفتار یا عملکرد تحصیلی ممکن است از جلمه نشان های سو استفاده عاطفی باشد. کودکانی که از سواستفاده عاطفی رنج می برند، ممکن است رفتارهای بدی از خود نشان دهند، مثل رفتارهای پرخاشگرانه و منفعلانه. علاوه بر این کودکانی که از سو استفاده های عاطفی رنج می برند، در حالات و رفتارهایشان تغییرات افراطی دیده می شود.

دلبستگی :

والدین عادی و نیز یک زندگی شاد و خوشبخت نتیجه بسیار خوبی بر روی کودک دارد. فقدان دلبستگی طبیعی ممکن است عواقب احساسی یا سایر سواستفاده ها را به دنبال داشته باشد. علائم عدم وابستگی در هر کودک با کودک دیگری متفاوت می باشد. باز در صورت دیدن علائمی از سواستفاده در کودک، حتما او را نزد یک روانپزشک ببرید.

اختلالات روانی و احساسی :

کودک ممکن است به دلایل مختلف از اختلالات روانی یا عاطفی رنج ببرد. با تمام این ها باز ممکن است علت این اختلال، سواستفاده از کودک باشد.از علائم آن ها عزت نفس پایین، اختلالات خوردن، افسردگی، اضطراب، یا اختلالات خواب می باشد. علائم دیگر هم شامل رفتارهای نامناسب بالغانه یا کودکانه می باشد. به همین علت حتما باید نزد یک درمانگر یا یک روانپزشک خوب مراجعه کرد تا برای این اختلالات بتوان راه درمانی پیدا کرد.

میانگین امتیاز
0 از 5 ستاره. 0 رای.