رازهای شاد بودن
قدردانی را از افراد شاد یاد بگیرید!
2018-06-07
محبت به فرزندان
تا می توانید به کودکان تان محبت کنید!
2018-06-14
کنترل اختلال اضطراب با ورزش

کنترل اختلال اضطراب با ورزش

آیا اختلال اضطراب را می شود با ورزش مدیریت کرد؟

به محض اینکه فهمیدید از اضطراب رنج می برید، باید بلافاصله به دنبال راه درمانی باشید. احتمالا به فکر رفتن نزد یک روانپزشک خوب باشید و دارو برایتان تجویز کند. ممکن است به دنبال یک درمانگر باشید، یا ممکن است به دنبال راه حل های طبیعی باشید یا از روش های خانگی استفاده کنید. احتمالا همه این ها را امتحان کنید.

اما چیزی که شاید ندانید، روشی قدرتمند به اندازه داروها می باشد که برای مدیریت اضطراب استفاده می شوند. روشی که هیچ عوارض جانبی هم ندارد، و حتی شما را سالم تر هم می کند. به راحتی می توانید زندگی خود را با این روش ادغام کرده و حتی برای انجام آن کفش های نو بخرید.

چطور می توان اختلال اضطراب را کنترل کرد؟

ورزش کردن تاثیرگذارترین روش برای اختلال اضطراب خفیف تا متوسط است. دوست دارید بدانید که ورزش چگونه به شما می تواند در درمان این اختلال کمکتان می کند؟ مطالعات نشان داده که رابطه بسیار عمیق و محکمی بین اضطراب و ورزش می باشد. چیزی که می تواند شما را از اضطراب هایی که در زندگی روزمره می باشند، خلاص کند.

عدم فعالیت و اختلال اضطراب :

این رابطه در حقیقت از عدم فعالیت شروع می شود. مطالعات نشان داده است که بین فعالیت های فیزیکی و نیز اختلالات اضطراب رابطه و همبستگی قوی می باشد. این رابطه کاملا مشخص نیست، اما بسیاری از علل پیشنهادی این رابطه عبارتند از :

انرژی استفاده نشده :

یکی از دلایلی که خیلی به آن اشاره شده است، انرژی استفاده نشده می باشد. بدن در واقع ساخته شده که حرکت کند، و متاسفانه زمانی که حرکت و جنبش و جوش نداشته باشد، منجر به تنش و استرس می شود. وقتی از انرژی استفاده نشود، اول تبدیل به تنش های فیزیکی می شود، سپس تبدیل به تنش های ذهنی می شود.

بالا رفتن هورمون استرس :

زمانی که استرس دارید، بدن هورمونی به نام کورتیزول آزاد می کند. شواهد نشان داده است جنب و جوش و حرکت، کورتیزول را کاهش می دهد، و آن ها را به سطح نرمال می رساند. این امر کاملا منطقیست، زیرا اضطراب خودش به تنهایی همان سیستم مبارزه یا پرواز است. زمانی که بدن چنین چیزی را تجربه می کند، از شما انتظار مبارزه یا پرواز دارد. عدم فعالیت هم عملا هیچ کاری نمی کند، و باعث می شود بدن شروع به تولید اشتباه هورمون های استرس و اضطراب کند.

اختلال در سیستم ایمنی :

ورزش کردن برای تنظیم سیستم ایمنی بسیار ضروریست، به همان میزان هم باعث حفظ تعادل هورمون های سالم و ضروری می شود. دلیلی هست که بر این باور است که عدم فعالیت و جنب و جوش از بروز چنین چیزهای مهمی جلوگیری می کند.

کنترل اختلال اضطراب با ورزش

مدیریت اختلال اضطراب با ورزش کردن :

مدیریت اضطراب منظور انجام رفتارهاییست که برای مبارزه با اضطراب صورت می گیرد، و ورزش همه این رفتارها را ممکن می کند. از جمله این رفتارها عبارتند از :

جلوگیری از عدم فعالیت :

اول از همه، ورزش کردن برخلاف فعالیت نکردن است. اگر ورزش می کنید، حتما از تاثیرات عدم فعالیت و داشتن اضطراب تجربه هایی دارید. حتی اگر عدم فعالیت هم منجر به اضطرابتان نشود، می تواند وضعیت آن را بدتر کند.

آزاد کردن انتقال دهنده های عصبی آرامش :

هنوز هم دلیل اصلی این که ورزش به عنوان یک راه حل برای مدیریت اضطراب معرفی می شود، این است که ورزش کردن واقعا تاثیرات متعددی نسبت به داروهای ضد اضطراب دارد. ورزش کردن باعث آزاد شدن اندورفین در مغز می شود، و به عنوان یک مسکن قوی عمل می کند. از لحاظ فنی به منظور جلوگیری از بروز درد استفاده می شود و نیز نقش مهمی در تنظیم حالات رفتاری و آرامش ذهنی دارد.

سوختن کورتیزول :

تقریبا هرکسی در زندگی های امروزه با اضطراب روبرو هست، و این موضوع تحت تاثیر تولید هورمون کورتیزول در بدن می باشد و در نتیجه منجر به استرس می شود که اضطراب بیشتری تولید می کند. ورزش کردن با از بین بردن کورتیزول، بسیاری از نشانه های مرتبط با اضطراب را کم می کند و مشکلات تمرکز و خستگی را کاهش می دهد.

خواب بهتر :

ورزش کردن به ندازه کافی بدن را تسکین می دهد، و در نتیجه با خواب راحت تر می توان اضطراب را مدیریت می کرد.